poniedziałek, 8 sierpnia 2016

LBA (Liebster Blog Award) #1

Witajcie!

Przychodzę dzisiaj do Was z moją pierwszą nominacją do LBA (Liebster Blog Award)! Zostałam nominowana przez: Girl from Stars z bloga Kochająca książki.

Zasady tego zadania są bardzo proste i pewnie wielu z Was znane, mianowicie udzielam odpowiedzi na zadane mi pytania, wymyślam pytania jakie by mnie interesowały u innych blogerów, wybieram kolejnych nominowanych. Wszędzie tutaj rządzi liczba 11! Mianowicie: 11 zadanych pytań, zadaję 11 pytań oraz wybieram 11 nominowanych. Oczywiście jestem jedną z 11 nominowanych przez Girl from Stars blogów.

Akcja sama w sobie ma z założenia pomóc nam odkrywać nowe blogi, więc nominuję 11 blogerek/blogerów książkowych, których jeszcze nie znam!

Zapraszam do lektury:
Pytanie nr 1: Jaka jest Twoja ulubiona pora dnia na czytanie książek?

Czy źle odpowiem jeżeli napiszę, że każda? Potrafię czytać w dzień i w nocy i nie robi mi to jakoś specjalnie różnicy. Tak więc moją ulubioną porą na czytanie jest każda wolna chwila.

Pytanie nr 2: Trzy (3) ulubione pozycje, jakie zdarzyło Ci się przeczytać?

Moje ulubione pozycje to: (1) ukochany "Oskar i pani Róża" Erica-Emmanuela Schmitta, potem pierwszy tom ulubionej trylogii (2) "Ja, diablica" Katarzyny Bereniki Miszczuk oraz ostatnio przeczytana przeze mnie pozycja, która mnie kupiła to (3) "Ucieczka w dzicz" Erin Hunter, pierwszy tom serii "wojownicy"


Pytanie nr 3: Ulubiony aktor?

No i droga Girl nie mogłaś trafić gorzej z pytaniem... nie rozpoznaję aktorów! No po prostu nie i koniec, średnio na jeża pod koniec filmu stwierdzam ja go skądś znam i w tym miejscu zaczyna się zgadywanie skąd :). Za to moją ulubioną (i jedyną jaką rozpoznaję od razu) aktorką jest Meryl Streep.

Pytanie nr 4: Twoja ulubiona adaptacja książki?

Nie lubię oglądać filmów pod kątem to jest adaptacja tej i tej książki bo zawsze, ale to zawsze albo niszczyło mi to film, albo zaczynałam nie lubić książki... tak więc uznaję film i książkę jako oddzielne dzieła. Jednak odpowiedzieć trzeba i wybieram "Podaj dalej".


Pytanie nr 5: Najbardziej wkurzający i irytujący bohater książkowy?

Hmm... tych by się nazbierało... jednak wybór musi paść na jedną postać. I tym razem będzie to Alfie z "Grimm City: Wilk" Jakuba Ćwieka, ponieważ jego wątek był dla mnie wybitnie nudny. Do tego Alfie był typem niespełnionego artysty, który chce a nie może... no cóż. To zawsze mnie irytowało, takie 'ciepłe kluchy'.

Pytanie nr 6: Od kiedy istnieje Twój blog?

Ha! Od 06.08.2016 więc... no nawet nie ma tygodnia.

Pytanie nr 7: Skąd pomysł na założenie bloga?

A tutaj nie było nic dziwnego. Zawsze chciałam mieć swoje miejsce w sieci więc próbowałam z booktubem, ale po przeprowadzkach nie mogę już nagrywać tak często jakbym chciała. Więc aby nie zostawać w tyle za bardzo powstał blog.

Pytanie nr 8: Piosenka, która ostatnio zamieszkała w Twoim umyśle i nie chce go opuścić to...?

To "Oprócz błękitnego nieba" Marka Jackowskiego.

Pytanie nr 9 to: Jakie jest twoje motto życiowe? Ulubiona sentencja?

Nie mam, kieruję się raczej zasadą rozsądku połączonego z intuicją.

Pytanie nr 10: Na jakim filmie byłaś ostatnio w kinie? Jakie wrażenia?

Byłam w kinie z chłopakiem na Zanim się pojawiłeś na podstawie książki Jojo Moyes o tym samym tytule.
Film bardzo nam się spodobał z racji tego, jak zostały pokazane postacie, szczególnie Willa. Niestety moim zdaniem postać byłego głównej bohaterki (Lou) był jakby niedorobiony...
Jednak nic nie przebije żyjących brwi Emilii Clarke! Czasami nie mogliśmy od nich oderwać wzroku!

Film nam się bardzo podobał!


Pytanie nr 11: Weź najbliższą książkę jaka koło Ciebie się znajduje, otwórz ją na stronie 76 i przeczytaj drugie zdanie. Jak ono brzmi?

Nie wiem czy kogoś to zdziwi, czy mi uwierzycie, ale tuż obok laptopa leży mój ukochany "Oskar i pani Róża", o którym już wspominałam. Tak więc strona 76, zdanie nr 2 to: "Z Peggy Blue często czytywaliśmy Słownik medyczny, to jej ulubiona książka." Czyżby rósł na oddziale nowy lekarz?


To tyle z pytań jakie zostały mi zadane. Czas na moje 11 pytań do innych blogerów:

1. Książka, która gości już na stałe w moim sercu to...?
2. Której książki nie skończyłaś/eś? Z jakiego powodu?
3. Z jaką postacią literacką chciałabyś/chciałbyś spędzić swoje życie?
4. Czy chciałabyś/chciałbyś żyć w świecie stworzonym przez autorów książek? Jeśli tak to w którym i dlaczego?
5. Najbrzydsza okładka w mojej biblioteczce należy do...?
6. Przy jakiej książce się popłakałaś/eś jak bóbr?
7. Jakie jest Twoje dziwactwo czytelnicze? (np. nie czytasz bez herbaty)
8. Używasz zakładek czy czegokolwiek lub niczego?
9. Jak film/serial to na podstawie czy na motywach książek?
10. Jak układasz książki w swojej domowej biblioteczce/jaki układ książek podoba Ci się najbardziej?
11. Co aktualnie czytasz?

Tak więc to były moje pytania. Czas na nominacje. Wybiorę kilka blogów książkowych jakich nie znam ponieważ w myśl akcji chciałabym je poznać. Postanowiłam również do 1 pytania nominować znajomą z bookstagrama tak więc Sunniva.Malfoy chciałabym abyś odpowiedziała na pytanie nr 1 lub 6.

Oprócz tego moje nominacje to:

1.   http://maybe-book.blogspot.com/
2.   http://ksiazkinawieczor.blogspot.com/
3.   http://97books.blogspot.com/
4.   http://tysiac-zyc-czytelnika.blogspot.com/
5.   http://kochaneksiazki.blogspot.com/
6.   http://doinnego.blogspot.com/
7.   http://olalive-blog.blogspot.com/
8.   http://wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com/
9.   http://zaczytana-dolina.blogspot.com/
10. http://pomiedzy-wersami.blogspot.com/
11. http://papierowenatchnienia.blogspot.com/ 

Oczywiście dajcie mi znać jak już to zrobicie ;)

Tak więc to tyle, mam nadzieję, że post się podoba :)

Pozdrawiam Was!

16 komentarzy:

  1. Oskar i pani róża 💓 Kocham całym sercem!
    Zanim się pojawiłeś było cudowne, ale w odróżnieniu od ciebie kocham postać Lou
    Pozdrawiam!
    annwithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) też ją bardzo lubiłam, jednak te brwi :D

      Usuń
  2. Każda wolna chwila jest idealna na czytanie, ale ja najbardziej doceniam te w autobusie, gdy nikt nic od ciebie nie chce i ta nocna cisza w wakacje albo w weekendy, gdy już wszyscy śpią i jest spokój <3

    Zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogę w autobusie :< bo mam chorobę lokomocyjną :(

      Usuń
  3. Jeśli chodzi o "Zanim się pojawiłeś" to polecam książkę. ;) Uzupełni Ci wszystkie luki, jakie były w filmie, bo faktycznie tam zupełnie nie wyjaśnili tego, dlaczego Lou była taka, jaka była. A w książce jest naprawdę porządnie to wyjaśnione. ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję to w tym miesiącu jeszcze nadrobić ;)

      Usuń
  4. Te roztańczone brwi Lou :DD Czasem nie mogłam skupić się na dalszym oglądaniu filmu przez to. Natomiast książka świetna ♥
    Pozdrawiam
    joolsandherbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie! Te brwi mnie pokonały :D

      Usuń
  5. Ja uwielbiam czytać w nocy - to uczucie, gdy wiesz, że powinnaś iść spać, ale książka tak bardzo cię wciąga, że nie możesz jej odłożyć na bok <3 Jest tak wielu wkurzających i irytujących bohaterów, że nie mogłabym wybrać tylko jednego. Zanim się pojawiłeś przeczytałam, ale książka była raczej średnia, jestem jednak ciekawa ekranizacji, bo uwielbiam Sama Claflina i Emilię :)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) ale jest to też ciut bardziej męczące dla oczu

      Usuń
  6. Dziękuję bardzo za nominację. "Oskara i panią Różę" również kocham. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, Oskar daje do myślenia w swoich listach

      Usuń
  7. dziękuję za nominację :D w sumie noc jest najlepszą porą na czytanie dla mnie, ale im później się robi, tym bardziej chce mi się spać... mnie kupił początek Wojowników, a później niestety było tylko gorzej :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to mi się podobał całościowo ;)

      Usuń
  8. Uwielbiam Meryl Streep <3 Inne moje ulubione aktorki to Maddy Smith, Renee Zellweger. Ulubieni aktorzy to Alan Rickman, Gary Oldman, Jim Carrey, Steve Martin, Adam Sandler i Colin Firth :D Tak, sporo tego ^^
    Polecam Ci film "To skomplikowane" z Meryl Streep i Steve'm Martin'em :D
    Ja najbardziej lubię czytać w nocy. Wiem, że wszystko już zrobione i mogę spokojnie czytać ;)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń