czwartek, 1 września 2016

Zalotny book tag

Witajcie!

Dzisiaj coś lekkiego i przyjemnego. Tag, który jak zobaczyłam na blogu Rico >>klik<< i za jej aprobatą (nie nominacją) postanowiłam zrobić ten tag! Jest bardzo przyjemny i dlatego od razu chciałam go zrobić.


Tak więc zaczynamy!

1. Zauważenie, czyli książka, którą kupiłam ze względu na okładkę.

Tutaj nie powinno być zaskoczeniem, ponieważ już pisałam, że zawsze przy mnie stój kupiłam pewnego dnia, szukając całkiem innej książki, gdzie z półki na regale spojrzała na mnie pewna dziewczynka. Wiedziałam, że muszę ją kupić... kilka kilometrów dalej, już w domu poznałam jej tytuł. Na szczęście książka okazała się bardzo dobra!






2. Pierwsze wrażenie - książka, którą kupiłam ze względu na opis.


Tutaj odpowiedzią jest dotyk Julii  ponieważ bardzo spodobał mi się ten opis pokazujący dylemat
postaci. Opis mówiący:

Zostałam przeklęta - Mam niezwykły dar
Jestem potworem - Mam nadludzką moc
Mój dotyk zabija - Mój dotyk to moja siła
Jestem narzędziem zniszczenia - Będę walczyć o miłość

Dokładniej, to trzecia linijka tego mnie kupiła... Książka sama w sobie mi się również spodobała, przyjemna młodzieżówka, kolejnych tomów nie czytałam ponieważ okładki mi nie pasują... będę musiała nadrobić ebooki.


3. Słodkie rozmowy - książka ze świetnym stylem pisania.

No cóż... powiem że tutaj miałam problem z wyborem. I jako, że nie byłam w stanie wybrać takiej pozycji postanowiłam wybrać autora. Jest nim Eric Emmanuel Schmitt, urodzony w 1960 roku. Autor wielu książek, w tym mojej ukochanej czyli Oskar i pani Róża.

Jest również kilka innych pozycji tego autora jakie bardzo sobie cenię, przykładowo: Dziecko Noego, Pan Ibrahim i kwiaty Koranu czy też zapasy z życiem. Cenię sobie tego autora za to jak umiejętnie łączy różne religie i światopoglądy i nigdy nie męczyłam się czytając jego książki.

4. Pierwsza randka, czyli pierwszy tom serii, który sprawił, że miałam ochotę na kolejne.

Ojjj! Tutaj zaś nie jestem w stanie wybrać tylko jednej książki.
Jest takich książek aż 4. Mogłabym dużo więcej, ale tych po prostu nie mogłam wybrać tylko jednej...
1) Ucieczka w dzicz
2) Ja, diablica
3) Szeptem
4) Inni i tutaj błagam! Wydajcie drugi tom w papierowej wersji!!!


5. Nocne rozmowy telefoniczne, czyli książka przy której przetrwałam noc.

Są takie książki 2 w moim życiu, ale postanowiłam wybrać tą, do której odłożenia zmusił mnie budzik przed szkołą. Zaczęłam czytać ją o godzinie 16 po szkole i odłożyłam o 7 następnego dnia gdy powinnam się zebrać do szkoły. Oczywiście w między czasie jadłam, piłam i się myłam żeby nie było, że coś...

Jest to Intruz Stephenie Meyer. Historia duszy pochodzącej z odległej planety, która zostaje wczepiona w ciało dziewczyny, która nie chce tak łatwo oddać swojego ciała i życia istocie, która przejmuje planetę...

Muszę też wspomnieć, ponieważ ekranizacja tej pozycji tak bardzo mnie zawiodła, że jak ktoś mi powie że podoba się nawet okładka książkowa to się obrażę dożywotnie ☺ !
Książka tak, film nie!


6. Zawsze w myślach, książka o której nie możesz przestać myśleć.

Kogo zadziwię mówiąc, że jest to Oskar i pani Róża. 12 listów umierającego i nie wierzącego chłopca do Pana Boga. Książka wzruszająca pomimo tego, że nie ma nawet 80 stron.

Książka ta wniosła bardzo dużo w moje życie, zaczęłam myśleć nieco inaczej i każdy dzień jest dla mnie pierwszym. W końcu nigdy nic nie wiadomo... Oskarek potrafi nauczyć nawet dorosłego człowieka wielu nowych i ważnych rzeczy.

Jednocześnie jest to moja pierwsza książka przy której się rozpłakałam! I płakałam jeszcze kilka razy czytając ją od nowa i jeszcze raz...



7. Kontakt fizyczny, książka którą kochasz za towarzyszące jej uczucia.

Hmm... nie mam czegoś takiego, że jak książka mi się podoba to wzbudza we mnie jakieś super emocje! Te gorsze (w moim odczuciu) książki prędzej wzbudzą we mnie irytację niż te dobre książki jakieś uniesienia... a szkoda bo chciałabym potrafić aż tak przeżywać dobre książki...!

No, ale po dłuższym zastanowieniu się wybrałam książkę, którą czytałam kilka lat temu i przy której ubawiłam się równie dobrze co moja ciotka. Tak więc przedstawiam wam Adriana Mole lat 13 i 3/4! Oraz późniejsze jego męki dorastania. Oczywiście jak sporo serii pociągnięto ją troszkę za daleko. Ale lat 13 i 3/4 na prawdę mnie rozbawiało praktycznie na każdej stronie.


8. Spotkanie z rodzicami, czyli książka którą chcesz polecić rodzinie i znajomym.

Była taka, nosiła tytuł podaj dalej. Książka, na którą polowałam tak długo! I tak wiele osób ją później czytało i tyle osób doszło do wniosku, że świat jest zepsuty, żeby w końcu ktoś nie oddał mi tej książki! Będę płakać.....!

I tak ją w końcu odzyskam, ponieważ domyślam się kto ją posiada aktualnie i się do tego nie chce przyznać... ☺

Zapoznajmy się z historią chłopca, który chce odrobić dodatkowe zadanie domowe. To zadanie, które nawet nauczyciel nie wierzy, że ktoś je odrobi.

Także pamiętajmy jeśli ktoś odda Ci przysługę to podaj dalej.





9. Myślenie o przyszłości, czyli książka którą będę czytać jeszcze nie jeden raz.

I tutaj mam takie moje trio. jest to oczywiście Oskar i pani Róża, mały książę oraz opowieść wigilijna. Tak, są one krótkie, ale są to moje książki bez których rok nie stanie się pełnym rokiem, święta nie będą magiczne, a wakacje tak radosne.

10. Dzielenie się miłością:

Tutaj czas na nominację, więc zapraszam do tego TAGu wszystkich, którym się on spodobał! Tylko dajcie znać żebym zajrzała do Was.

Pozdrawiam!


14 komentarzy:

  1. Bardzo przyjemnie się czytało, super tag :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robiłam kiedyś ten tag i całkiem dobrze się przy tym bawiłam. ;) Co do okładkowego wyboru, to wcale Ci się nie dziwię - "Zawsze przy mnie stój" ma niesamowitą okładkę! "Dotyk Julii" też mnie zainteresował po opisie, chociaż mnie zaczarowały jeszcze okładki i ubolewam, że mam trylogię, a nie oddzielne tomy. A co do "Szeptem" to mam zupełnie inne wrażenia niestety - nie przebrnęłam nawet przez pierwszy tom, tak źle mi się to czytało. ;/
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no mi się te oczy w Julce nie podobają ;> a szeptem tylko jako trylogia ;)

      Usuń
  3. Fajnie wyszedł Ci ten tag. "Dotyk Julii" potrafi zachęcić opisem:D
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam żadnej z wymienionych w tym TAG-u książek.
    Tak mi wstyd.... :D
    Ale Twoje odpowiedzi były cudowne i już wiem, że muszę przeczytać "Oskara i panią Różę" oraz "Intruza".\
    "Małego księcia" będę czytać w październiku i nie mogę się już doczekać!
    Pozdrawiam! :*
    bookmania46.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie nadrabiaj! Bo się obrażę! :D

      Usuń
  5. Ta okładka jest śliczna. ;)
    Dotyk Julii dawno czytałam, ale z tego co pamiętam, podobały mi się te książki. Nie wiem jednak, jak teraz bym je oceniła. XD
    Szeptem <33 Do tej serii mam ogromny sentyment. :>
    Miałam przeczytać Intruza, ale jakoś tak wyszło, że tego nie zrobiłam. :P

    Pozdrawiam, joolsandherbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz nadrobić intruza :) ~

      Usuń
  6. "Zawsze przy mnie stój" uwielbiam.
    Żałuję, że nie mogę jej nigdzie zdobyć (albo źle szukam), bo historia naprawdę jest cudowna.
    Co do Miszczuk to się zgadzam, pochłonęłam całą serię w dosłownie chwilę :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny tag ;) Kocham "Intruza"! Podzielam Twoje zdanie co do ekranizacji, książka definitywnie lepsza. A tak poza tym, okładka "Zawsze przy mnie stój" naprawdę cudowna :)

    OdpowiedzUsuń