niedziela, 6 sierpnia 2017

"Koralina" Neil Gaiman


Hej!
Dzisiaj mam dla was moi drodzy horror dla dzieci. Niby dla dzieci, ale czy dorosły ma tam czego szukać?
Śmiało mogę porównać tę książkę do pozycji wszystkim dobrze znanym "Małego Księcia". Oczywiście fabuła jest całkowicie inna, ale jest to książka, a raczej książeczka w której dorosły człowiek może zobaczyć zagrożenie płynące z zaniedbania dziecka przez zapracowanie itp. Powód jest nieważny ważne są możliwe konsekwencje. Tutaj również mogę porównać książkę do filmowej adaptacji, tutaj również powiem wam, że jest to bardzo wiernie zobrazowana treść książki.




Ogólnie fabuła jest dość prosta, wiadomo dziecko powinno ją zrozumieć. Rodzina przeprowadza się do nowego domu, domu w który został kiedyś podzielony na mieszkania. W jednym z pokoi w nowym mieszkaniu Koraliny są drzwi za którymi znajduje się ceglana ściana, ale czy aby na pewno?
Koralina za dnia szukająca uwagi zabieganych rodziców odkrywa, że za drzwiami jest korytarz. Jest za nimi jej drugie mieszkanie. Niemalże identyczne ale jakieś inne? Koralina poznaje swoją drugą mamę i drugiego tatę.. wszystko pięknie ładnie ale kiedy w końcu chce wrócić jej nowa rodzina nie chce na to pozwolić. Co się dalej zadzieje to już znajdziecie w książce.


Koralinie jedyną przyjazną istotą w drugim domu jest kot, który podpowiada jej jak wrócić do domu, jak ocalić rodziców i spotkane za lustrem dusze martwych już dzieci.

Historia krótka, dlatego też nie ma nad czym się rozpisywać. Wiadomo iż zaniedbane dziecko będzie szukało uwagi i może wpaść w różne, często poważne kłopoty.

Polecam książeczkę! To było moje pierwsze spotkanie z tym autorem, ale zapewniam was, że nie ostatnie!

Pozdrawiam!


5 komentarzy:

  1. Kolejna książka, którą muszę przeczytać :) Teraz zabieram się za "Mity nordyckie", za mną "Nigdziebądź" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, kiedy jako mała dziewczynka znalazłam "Koralinę" w bibliotece i całkowicie się zakochałam. Muszę koniecznie nadrobić. Te wydania są taakie piękne!♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooo brzmi ciekawie, skusiłaś mnie nią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do tej pory mam traumę po filmie na podstawie tej książki xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak byłam mniejsza oglądałam film, teraz czas na książkę. Okładka cudowna.
    Pozdrawiam ciepło Sara z Niesamowity świat książek

    OdpowiedzUsuń