niedziela, 6 sierpnia 2017

LBA #2

Witajcie!
Dzisiaj coś dla rozrywki, może poznacie mnie troszkę lepiej?
Czas na moje drugie LBA :) czyli odpowiem wam na pytania zadane mi przez Książkową Duszę za co dziękuję i zapraszam do poznania mnie troszeczkę bardziej!

1. Co irytuje cię w książkach?

Nie będę tutaj jakaś odkrywcza, ale bardzo nie lubię recenzji na okładkach, jakby mnie interesowało co ktoś myśli o danej pozycji to bym sprawdziła u danej osoby, może nie znoszę recenzenta? Albo bestsellery new york times'a... mam wrażenie, że prawie każda książka osiąga to miano...


2. Ostatnia przeczytana książka (opowiedz coś o niej)?

Jest to "Wojowniczka". Mi się spodobała, prosta fabuła, dobrze zbudowane postacie. Dokładniejsza recenzja i opis w linku.

3. Ulubiona seria i dlaczego akurat ta?

Jest to seria, a raczej trylogia, która niebawem ma się dorobić kontynuacji (PROSZĘ NIE!) autorstwa  mojej ukochanej polskiej autorki: Katarzyny Bereniki-Miszczuk. Trylogia o przygodach nie z tej Ziemi, a raczej z piekła rodem. Główna bohaterka: Wiktoria Biankowska umiera i zaczyna przeżywać swoje wieczne życie. Pełna humoru seria książek. Jest to moja ulubiona z bardzo prostego powodu. Są to pierwsze książki na które z niecierpliwością czekałam na premiery kolejnych tomów! Pamiętam jak uciekałam ze szkoły (na długiej przerwie :P) do księgarni ponieważ w końcu była otwarta!

4. Najgrubsza książka jaką przeczytałaś?

Jest to niedawno przeczytana "Obca". Jak już wszędzie mówię: nie przepadam za grubaskami tak więc nie czytam ich za wiele ;)

5. Ulubiony gatunek literacki?

Tutaj bardzo ciężko, bardzo lubię czytać po prostu mieszaninę wielu gatunków, odrobina historii, wpleciony romans, może z elementem erotyku i oczywiście szczyptą fantastyki. Taki misz-masz wszystkiego co się tylko da. Powiem za to, że niczym diabeł unika wody święconej, tak ja unikam książek z kategorii horrorów.

6. Ile masz książek w domowej biblioteczce?

Ahh.. jestem w trakcie przeprowadzki! Ogromna ilość książek jest jeszcze na innym mieszkaniu :(. Ogólnie jest ich ponad 300.

7. Zdarza Ci się jeść lub pić podczas czytania?

Nie potrafię czytać bez jedzenia i picia... tak... więc... no... cóż... widać to czasami po moich książkach. Jeżeli czytam coś pożyczonego to nic mi nie towarzyszy i być może dlatego prawie nigdy nie dokończyłam pożyczonych książek.

8. Najlepsza twoim zdaniem książka w tym roku?

O matko! Nie mam pojęcia... Największe wrażenie wywarła na mnie książka naukowa, którą niedawno przeczytałam: "żałując macierzyństwa".

9. Gdzie najchętniej czytasz?

Kocham czytać w łóżku pod kocykiem ;). Mam tutaj taką ilość poduszek, że jest mi po prostu wygodnie (nie żebym mogła te wszystkie poduszki przenieść na narożnik albo coś...).

10. Gdzie częściej kupujesz książki, w księgarni stacjonarnej czy internetowej? 

W księgarniach stacjonarnych wyszukuję sobie książki, jednak z racji ceny robię ogromne zamówienia raz na 2/3 miesiące w księgarniach internetowych.

11. Ulubiona książka?

Niezaprzeczalnie "Oskar i pani Róża". To jest po prostu moja największa miłość. Książka bez której nie przeżyję kwartału. Aż dziwne, że nic o niej tutaj jeszcze nie napisałam ;). 

12. Lubisz zakładki? Zbierasz je? Jeśli tak, pokaż na zdjęciach.

Kocham zakładki od jakoś dwóch lat, zbieram je. Jednak w ciągu tych lat często się przeprowadzałam i spora ich część zaginęła :(. Zdjęcie dodam jak najszybciej będę mogła na mój profil na instagramie.

Oto moje pytania:
1. Papier, ebook, a może audiobook? Co kochasz, a czego nie znosisz? 
2. Największe czytelnicze rozczarowanie, książka od której wymagałaś czegoś lepszego? Dlaczego?
3. Pierwsza książka jaką pamiętasz w życiu to...? Pamiętasz o czym była? Jeżeli tak to opowiedz.
4. Ulubiona lektura szkolna?
5. Kiedy zaczęłaś czytać sam/a dla siebie?
6. Jakiego gatunku literackiego starasz się unikać?
7. Czy przeszkadza Ci przewidywalność niektórych książek? 
8. Czy sprawdzasz zakończenie, ostatnie zdanie, środek przed rozpoczęciem książki?
9. Znienawidzona para książkowa? Jaką alternatywę widzisz dla bohaterów?
10. W jakiej miejscu wręcz nie potrafisz czytać? 
11. Największy kac morderca po skończonej książce? Jak sobie z nim poradziłeś/aś
12. Czy oceniasz książki po zapachu/okładce?

Nominuję, a raczej (mam nadzieję) zapraszam do zabawy te dwie wspaniałe kobietki:

Pozdrawiam! 

2 komentarze:

  1. Też uwielbiam książki z Wiktorią:)
    Pozdrawiam:D
    https://krainamola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje świetnego bloga.
    Chętnie podejmę z Tobą współpracę.
    Proszę o kontakt na maila:
    info@paywin.pl

    OdpowiedzUsuń